က်န္းမာေရးႏွင့္ညီညြတ္ေအာင္ ျပဳမူေနထိုင္ေရးဖို႔အတြက္ အလြယ္ဆံုးနည္းလမ္းငါးသြယ္

Healthier-Living-life
Zawgyi………………………..
ယေန႔ေခတ္အခ်ိန္အခါမွာ နည္းပညာေတြဟာအရွိန္အဟုန္နဲ႔ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနတာျဖစ္တဲ့အတြက္ လူေတြရဲ႕ေန႔စဥ္လွဳပ္ရွားသြားလာမွဳေတြ ၊ စားေသာက္ပံုနည္းစနစ္ေတြဟာလဲ ေျပာင္းလဲတိုးတက္လာပါတယ္။  က်န္းမာေရးႏွင့္အညီ ျပဳမူေနထိုင္စားေသာက္မွသာ မိမိတို႕ေလွ်ာက္လွမ္းရမည့္ဘ၀ခရီးမွာ မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳမွာဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ လူတိုင္းလြယ္လင့္တကူအေလ့အက်င့္ျပဳ လုပ္ႏိုင္ျပီး က်န္းမာေရးႏွင့္ညီညြတ္ေစမယ့္ healthy lifestyle tips တစ္ခ်ိဳ႕ကို ads.com.mm ကေ၀မွ်ေပးလိုက္ပါတယ္။
(၁)ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္ပါ
ကိုယ္လက္လွဳပ္၇ွားေလ့က်င့္ခန္းေတြကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ဘဲျဖစ္ျဖစ္ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ျပဳလုပ္မယ္ဆိုရင္ မိမိရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ၾကံခိုင္ေရးအတြက္တင္မဟုတ္ဘဲ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးကိုပါ ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ဖို႔ သီးသန္႔အခ်ိန္မေပးႏိုင္တဲ႔ ရံုး၀န္ထမ္းေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ ေလွကားအတက္အဆင္းေတြလုပ္တာ၊ သာမရိုးက် meeting ခန္းထဲမွာmeeting လုပ္မယ့္အစား ပန္းျခံထဲမွာ လမ္းေလွ်ာက္ရင္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလေကာင္းေလသန္႔ရူရင္းပဲျဖစ္ျဖစ္ meeting လုပ္တာက ပိုေကာင္းပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကိုယ့္ရံုးရဲ႕ Tea Time အခ်ိန္ေလးေတြမွာ ဟိုဟိုဒီဒီ လမ္ေလ်ွာက္ေပးပါ။ ကိုယ့္အလုပ္စားပြဲမွာဘဲ တစ္ခ်ိန္လံုးထိုင္မိမေနေစပါနဲ႔လို႔ အၾကံျပဳပါရေစ။

(၂) သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းအစားအစာေတြကိုစားပါ
သန္႔ရွင္းတဲ့ အစားအစာလို႔ေျပာတဲ့ေနရာမွာ အဓိကဆိုလိုခ်င္တာကေတာ့ ကိုယ့္အိမ္မွာ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္တာကိုဆိုလိုတာပါ။ ဒီႏွစ္ပိုင္းေတြမွာ မိသားစု ထမင္းလက္စံုစားတဲ့ အေလ့အက်င့္ေလးေတြက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ကြယ္ေပ်ာက္လာတယ္။ လူငယ္ေတြကလဲ ရံုးဆင္း ေက်ာင္းဆင္း ခ်ိန္ေတြမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ အျပင္စာစားတာေတြ night out ထြက္တာေတြက ပိုမ်ားလာပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ သန္႔ရွင္းေအာင္ခ်က္ျပဳတ္ပါေစ ကိုယ့္အိမ္မွာ ကိုယ္စိတ္ၾကိဳက္ က်န္းမာေရးနဲ႔အညီ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္တာကပိုေကာင္းပါတယ္။ ကိုယ့္အိမ္သားေတြနဲ႔ အတူစားတာျဖစ္လို႔ မိသားစုအတြက္ သီးသန္႔ အခ်ိန္ေပးစရာမလိုေတာ့ဘူးေပါ့။

(၃) ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ားမ်ားစားဖို႔ မေမ့နဲ႔ေနာ္
ဟင္းသီးဟင္းရြက္ႏွင့္ အသီးအႏွံေတြကို တစ္ေနမွာ ငါးၾကိမ္ေလာက္စားေပးရင္ေလသင္တုန္း ျဖတ္ျခင္းကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္တယ္လို႔ သုေသတန စမ္းသပ္ခ်က္ေတြအရ ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္္  ဟင္းသီးဟင္း၇ြက္ေတြဟာ အဟာရဓာတ္အခ်ိဳးအစားမ်ားစြာပါ၀င္တဲ့ ရင္းျမစ္တစ္ခုျဖစတာကိုလူတိုင္းသိမွာပါ။ ဥပမာ –  ပိုတက္ဆီယမ္၊ ခႏၶာကိုယ္ အစာေခ်စနစ္အတြက္လိုအပ္ေသာအမွ်င္ဓာတ္၊ ဗီတာမင္ေအ၊ ဗီတာမင္ဘီ၊ ဗီတာမင္စီစတဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြပါ၀င္တာေၾကာင့္ ပံုမွန္စားသံုးသင့္ပါတယ္။

(၄) အိပ္ခ်ိန္မွန္ပါေစ
လူတစ္ေယာက္အတြက္က်န္းမာေရးႏွင့္ညီညြတ္တဲ့ အိပ္စက္ခ်ိန္ျဖစ္ဖို႔ တစ္ေန႔ကို ၇နာရီမွ ၉နာရီ အိပ္စက္ခ်ိန္ရဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သာမန္ထက္ပိုအိပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္မၾကည္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ပံုမွန္အိပ္ရာ၀င္ခ်ိန္သတ္မွတ္ေပးပါ။ တခိ်ဳ႕ေတြက ရံုးဖြင့္ရက္ဆို နည္းနည္းဘဲအိပ္ၿပီး ရံုးပိတ္ရက္ဆိုအတိုးခ် အိပ္တာမ်ိဳးေတြကို ေရွာင္ေပးပါ။ မအိပ္ခင္မွာ စိတ္ဖိစီးမွဳေလ်ာ့နည္းေအာင္ ကိုယ္သတ္မွတ္ထားတဲ့အခ်ိန္ထက္ တစ္နာရီေလာက္ေစာၿပီး အိပ္ယာ၀င္ပါ။ အိပ္ခါနီး TV ၾကည့္တာ facebook သံုးတာေတြလုပ္မယ့္အစား တရားမွတ္တာ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ စာအုပ္ေလးဖတ္တာ သီခ်င္းေလးနားေထာင္တာက စိတ္ေျပေလ်ာ့ျပီး ျမန္ျမန္အိပ္ ေပ်ာ္ေစတယ္ေနာ္။

 

(၅) စိတ္ကိုအနားေပးပါ
ကိုယ္ခႏၶာကိုဘဲ အနားေပးၿပီေတာ့ စိတ္ကိုအနားမေပးရင္ ေရွ႕ဆက္လုပ္ေဆာင္ရမည့္ လုပ္ငန္းေတြကို ေအာင္ျမင္ေအာင္စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္စိတ္ကို အနားေပးဖို႔အလြယ္ ဆံုးနည္းလမ္းကေတာ့ စာဖတ္တာပါဘဲ။ စာဖတ္ျခင္းေၾကာင့္ ဗဟုသုတလည္းတိုးပြားႏိုင္သလို ေရွ႕ရည္မွန္း ခ်က္ေတြအတြက္လဲ အၾကံေကာင္းေတြရရွိႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီး သီခ်င္းနးေထာင္တာ ေယာဂေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာ ေတြဟာ ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ကို အျမန္ဆံုး အနားေပးႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းေကာင္းေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အခုေျပာျပထားတဲ့ အခ်က္ေတြဟာ ရိုးစင္းေပမယ့္ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ေသာဘ၀ တစ္ခုကိုပိုင္ဆုိင္ႏိုင္ေစဖို႔အတြက္ အခ်ိန္ကုန္ လူပင္ပန္းတာ သက္သာတဲ့ လြယ္ကူလွ်င္ျမန္နည္းလမ္း ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။

Unicode…………..

ယနေ့ခေတ်အချိန်အခါမှာ နည်းပညာတွေဟာအရှိန်အဟုန်နဲ့ တိုးတက်ပြောင်းလဲနေတာဖြစ်တဲ့အတွက် လူတွေရဲ့နေ့စဉ်လှုပ်ရှားသွားလာမှုတွေ ၊ စားသောက်ပုံနည်းစနစ်တွေဟာလဲ ပြောင်းလဲတိုးတက်လာပါတယ်။  ကျန်းမာရေးနှင့်အညီ ပြုမူနေထိုင်စားသောက်မှသာ မိမိတို့လျှောက်လှမ်းရမည့်ဘဝခရီးမှာ များစွာ အထောက်အကူပြုမှာဘဲဖြစ်ပါတယ်။ ဒါကြောင့်မို့ လူတိုင်းလွယ်လင့်တကူအလေ့အကျင့်ပြု လုပ်နိုင်ပြီး ကျန်းမာရေးနှင့်ညီညွတ်စေမယ့် healthy lifestyle tips တစ်ချို့ကို ads.com.mm ကဝေမျှပေးလိုက်ပါတယ်။
(၁)လေ့ကျင့်ခန်းပြုလုပ်ပါ
ကိုယ်လက်လှုပ်ရှားလေ့ကျင့်ခန်းတွေကို ကိုယ်ကိုယ်တိုင်ဘဲဖြစ်ဖြစ် မိတ်ဆွေသူငယ်ချင်းတွေနဲ့ဘဲ ဖြစ်ဖြစ်ပြုလုပ်မယ်ဆိုရင် မိမိရဲ့ခန္ဓာကိုယ်ကြံခိုင်ရေးအတွက်တင်မဟုတ်ဘဲ ပေါင်းသင်းဆက်ဆံရေးကိုပါ ကောင်းမွန်စေပါတယ်။ လေ့ကျင့်ခန်းလုပ်ဖို့ သီးသန့်အချိန်မပေးနိုင်တဲ့ ရုံးဝန်ထမ်းတွေ အနေနဲ့ကတော့ လှေကားအတက်အဆင်းတွေလုပ်တာ၊ သာမရိုးကျ meeting ခန်းထဲမှာmeeting လုပ်မယ့်အစား ပန်းခြံထဲမှာ လမ်းလျှောက်ရင်းပဲဖြစ်ဖြစ် လေကောင်းလေသန့်ရူရင်းပဲဖြစ်ဖြစ် meeting လုပ်တာက ပိုကောင်းပါတယ်။ နောက်ပြီး ကိုယ့်ရုံးရဲ့ Tea Time အချိန်လေးတွေမှာ ဟိုဟိုဒီဒီ လမ်လျှောက်ပေးပါ။ ကိုယ့်အလုပ်စားပွဲမှာဘဲ တစ်ချိန်လုံးထိုင်မိမနေစေပါနဲ့လို့ အကြံပြုပါရစေ။

(၂) သန့်သန့်ရှင်းရှင်းအစားအစာတွေကိုစားပါ
သန့်ရှင်းတဲ့ အစားအစာလို့ပြောတဲ့နေရာမှာ အဓိကဆိုလိုချင်တာကတော့ ကိုယ့်အိမ်မှာ ဖွယ်ဖွယ်ရာရာ ချက်ပြုတ်စားသောက်တာကိုဆိုလိုတာပါ။ ဒီနှစ်ပိုင်းတွေမှာ မိသားစု ထမင်းလက်စုံစားတဲ့ အလေ့အကျင့်လေးတွေက တဖြည်းဖြည်းနဲ့ ကွယ်ပျောက်လာတယ်။ လူငယ်တွေကလဲ ရုံးဆင်း ကျောင်းဆင်း ချိန်တွေမှာ သူငယ်ချင်းတွေနဲ့ အပြင်စာစားတာတွေ night out ထွက်တာတွေက ပိုများလာပါတယ်။ ဘယ်လောက်ပဲ သန့်ရှင်းအောင်ချက်ပြုတ်ပါစေ ကိုယ့်အိမ်မှာ ကိုယ်စိတ်ကြိုက် ကျန်းမာရေးနဲ့အညီ ချက်ပြုတ်စားသောက်တာကပိုကောင်းပါတယ်။ ကိုယ့်အိမ်သားတွေနဲ့ အတူစားတာဖြစ်လို့ မိသားစုအတွက် သီးသန့် အချိန်ပေးစရာမလိုတော့ဘူးပေါ့။

(၃) ဟင်းသီးဟင်းရွက်များများစားဖို့ မမေ့နဲ့နော်
ဟင်းသီးဟင်းရွက်နှင့် အသီးအနှံတွေကို တစ်နေမှာ ငါးကြိမ်လောက်စားပေးရင်လေသင်တုန်း ဖြတ်ခြင်းကို ကာကွယ်ပေးနိုင်တယ်လို့ သုသေတန စမ်းသပ်ချက်တွေအရ လေ့လာတွေ့ရှိရပါတယ်။ ဒါ့အပြင််  ဟင်းသီးဟင်းရွက်တွေဟာ အဟာရဓာတ်အချိုးအစားများစွာပါဝင်တဲ့ ရင်းမြစ်တစ်ခုဖြစတာကိုလူတိုင်းသိမှာပါ။ ဥပမာ –  ပိုတက်ဆီယမ်၊ ခန္ဓာကိုယ် အစာချေစနစ်အတွက်လိုအပ်သောအမျှင်ဓာတ်၊ ဗီတာမင်အေ၊ ဗီတာမင်ဘီ၊ ဗီတာမင်စီစတဲ့ အာဟာရဓာတ်တွေပါဝင်တာကြောင့် ပုံမှန်စားသုံးသင့်ပါတယ်။

(၄) အိပ်ချိန်မှန်ပါစေ
လူတစ်ယောက်အတွက်ကျန်းမာရေးနှင့်ညီညွတ်တဲ့ အိပ်စက်ချိန်ဖြစ်ဖို့ တစ်နေ့ကို ရနာရီမှ ၉နာရီ အိပ်စက်ချိန်ရဖို့လိုပါတယ်။ ဒါပေမယ့် သာမန်ထက်ပိုအိပ်မယ်ဆိုရင်တော့ စိတ်မကြည်တော့ပါဘူး။ ဒါကြောင့်မို့ ပုံမှန်အိပ်ရာဝင်ချိန်သတ်မှတ်ပေးပါ။ တချို့တွေက ရုံးဖွင့်ရက်ဆို နည်းနည်းဘဲအိပ်ပြီး ရုံးပိတ်ရက်ဆိုအတိုးချ အိပ်တာမျိုးတွေကို ရှောင်ပေးပါ။ မအိပ်ခင်မှာ စိတ်ဖိစီးမှုလျော့နည်းအောင် ကိုယ်သတ်မှတ်ထားတဲ့အချိန်ထက် တစ်နာရီလောက်စောပြီး အိပ်ယာဝင်ပါ။ အိပ်ခါနီး TV ကြည့်တာ facebook သုံးတာတွေလုပ်မယ့်အစား တရားမှတ်တာ ကိုယ်ကြိုက်တဲ့ စာအုပ်လေးဖတ်တာ သီချင်းလေးနားထောင်တာက စိတ်ပြေလျော့ပြီး မြန်မြန်အိပ် ပျော်စေတယ်နော်။

 

(၅) စိတ်ကိုအနားပေးပါ
ကိုယ်ခန္ဓာကိုဘဲ အနားပေးပြီတော့ စိတ်ကိုအနားမပေးရင် ရှေ့ဆက်လုပ်ဆောင်ရမည့် လုပ်ငန်းတွေကို အောင်မြင်အောင်စွမ်းဆောင်နိုင်မှာမဟုတ်ပါဘူး။ ဒါကြောင့် ကိုယ့်စိတ်ကို အနားပေးဖို့အလွယ် ဆုံးနည်းလမ်းကတော့ စာဖတ်တာပါဘဲ။ စာဖတ်ခြင်းကြောင့် ဗဟုသုတလည်းတိုးပွားနိုင်သလို ရှေ့ရည်မှန်း ချက်တွေအတွက်လဲ အကြံကောင်းတွေရရှိနိုင်ပါတယ်။ နောက်ပြီး သီချင်းနးထောင်တာ ယောဂလေ့ကျင့်ခန်းလုပ်တာ တွေဟာ ကိုယ့်ရဲ့စိတ်ကို အမြန်ဆုံး အနားပေးနိုင်တဲ့ နည်းလမ်းကောင်းတွေပဲ ဖြစ်ပါတယ်။
အခုပြောပြထားတဲ့ အချက်တွေဟာ ရိုးစင်းပေမယ့် ကျန်းမာပျော်ရွှင်သောဘဝ တစ်ခုကိုပိုင်ဆိုင်နိုင်စေဖို့အတွက် အချိန်ကုန် လူပင်ပန်းတာ သက်သာတဲ့ လွယ်ကူလျှင်မြန်နည်းလမ်း တွေပဲဖြစ်ပါတယ်။

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s